Javascript DHTML Drop Down Menu Powered by dhtml-menu-builder.com

Chotěboř  - 22.06.2013
reportáže z akcí - choteboř 22.06.2013

Jako druhé letošní vystoupením Great War Flying Cirkusu bylo naplánováno účinkování na letecké show „velkých“ letadel na letišti u Chotěboře. A tak se v pátek 21.6.2013 se pomalu začali členové cirkusu sjíždět na letišti Počátky nedaleko Chotěboře. Celou akci tentokrát domluvil ,zorganizoval a za cirkus zajišťoval Kamil, za což mu patří velké díky protože to rozhodně není málo starostí – vím o čem mluvím. Většina skupiny dorazila v odpoledních nebo večerních pátečních hodinách. Jen Ozzy, Oberst a Kamil dorazily na letiště již v pátek z rána to proto aby během pátku mohli provést certifikační lety jejich modelů nad 20kg – Ozzy tak úspěšně certifikoval před úředníky z ÚCL svého 6m Zeppelin Stakena a Kamil taktéž úspěšně certifikoval svého turbínového Hinda. Jako poslední jsem večer,po projetí asi nejklikatějších cest,dorazil já s mechaničkou Bárou. Mezitím stihli kolegové dát několik tréninkových letů a pak jsme uložili všechny modely do připravených hangárů a usedli k večerním debatám a zábavě. V sobotu ráno dorazil ještě Laco a rodina Cimbůrkova. Sešli jsme se tedy v téměř plném počtu chyběl pouze Hrabě Knochendorf, který se krátkodobě ocitl v polním lazaretu. A chyběl ještě Honda který je momentálně na dovolená která mu byla velením udělena za mnoho odlétaných misí– Sešli jsme se tedy v následující sestavě Miroslav Kablásek, Ozzy, Oberst, Barbar, Speed, Lukáš Cingr, Kamil, eLVé, Radim , dokonce dorazil i Mário Váti který se na chvíli vzdálil z polního lazaretu a i když o berlích doplnil letku spojenců a v neposlední řádě jsme v našich řadách mohli s radostí přivítat nového pilota Petra, který se svým Nieuportem 28 doplnil letku obránců letiště. Michal Cimbůrek se sestrou Radkou a otcem Františkem tentokrát dorazili bez letadla, ale o to více s sebou přivezli pozemní techniky, aby mohli podpořit pozemní obranu. Jejich krásné modely aut a tanku jsou velkým obohacením našich show. Celkem tedy 11 pilotů s celkem 13-ti modely a to vše doplňoval Michal s rodinou s 3ks modelů aut a tanku. K tomu samozřejmě naše drahé polovičky zastávající funkce mechaniků a pyrotechniků. No prostě vcelku slušná banda lidiček, kteří pobíhali po letišti v tričkách GWFC. Náš start byl plánován na 13:30 a měl končit těsně před příletem Grippenů. Gripenny nakonec nemohli přilétnout a po troše komplikací spojených s vyčkáním na ukončení produkce kapely vystupující na podiu jsme se pustily za prvních tónu našeho nového doprovodu do vzduchu. Zeppelina doplnily na obloze celkem tři němečtí stíhači – Oberst s Albatrosem , já s novou EIII a Speed s rudou DVIII. Po náletu a mohutném výbuchu (který se tentokrát opravdu povedl a ozdobil nebe velkým kouřovým kruhem) se do vzduchu pouští i spojenci. Všichni se musíme pokusit stát v řadě až za Svaťou st. který se po operaci kolena zapírá o stůl a berle a nemůže se přemístit. Nebe je plné našich modelů výbuchů a kouře, Postupně se dáváme do přistávání, která nám tentokráte vyšla na 1* a třešničkou na dortu bylo společné přistání Morana a Bristola za posledních slov našeho komentáře – přesně načasováno na sekundu – závěrečná děkovačka divákům a úklid pyrotechniky. Nikde nic nehoří – už se nám to opravdu podařilo dost odladit – v průběhu našeho uklízení se již na plochu přibližují Alcy a letecký den je zahájen a střídá se jedno číslo za druhým, až do sedmé hodiny večerní kdy letecký den končí a po odletu a odklizení velkých letadel si i my ještě dáváme tréninkový start a poté již odklízíme modely do hangáru. Pěkný slunečný den plný leteckých zážitků je za námi. Kamil ještě v podvečer letí se svým Hindem a ukazuje, že jej má opravdu pevně v ruce a tak po přistání sklízí zasloužený potlesk přihlížejících. Po té již zasedáme k večernímu stolu a debatujeme nad průběhem vystoupení a novými projekty. V neděli ráno už jen všichni sbalíme camp, naložíme stroje do aut a vyrážíme k domovu. Nezbývá než poděkovat pořadatelům za příjemný víkend. 
Těšíme se na Vás na následující akci, kterou bude dne 27.7.2013 Letecký den v Holíči.


Mário Váti