Chotěboř - 22.06.2013
reportáže z akcí - choteboř 22.06.2013
Jako
druhé letošní vystoupením Great War Flying Cirkusu bylo naplánováno
účinkování na letecké show „velkých“ letadel na letišti u Chotěboře. A
tak se v pátek 21.6.2013 se pomalu začali členové cirkusu sjíždět na
letišti Počátky nedaleko Chotěboře. Celou akci tentokrát domluvil
,zorganizoval a za cirkus zajišťoval Kamil, za což mu patří velké díky
protože to rozhodně není málo starostí – vím o čem mluvím. Většina
skupiny dorazila v odpoledních nebo večerních pátečních hodinách. Jen
Ozzy, Oberst a Kamil dorazily na letiště již v pátek z rána to proto
aby během pátku mohli provést certifikační lety jejich modelů nad 20kg
– Ozzy tak úspěšně certifikoval před úředníky z ÚCL svého 6m Zeppelin
Stakena a Kamil taktéž úspěšně certifikoval svého turbínového Hinda.
Jako poslední jsem večer,po projetí asi nejklikatějších cest,dorazil já
s mechaničkou Bárou. Mezitím stihli kolegové dát několik tréninkových
letů a pak jsme uložili všechny modely do připravených hangárů a usedli
k večerním debatám a zábavě. V sobotu ráno dorazil ještě Laco a rodina
Cimbůrkova. Sešli jsme se tedy v téměř plném počtu chyběl pouze Hrabě
Knochendorf, který se krátkodobě ocitl v polním lazaretu. A chyběl
ještě Honda který je momentálně na dovolená která mu byla velením
udělena za mnoho odlétaných misí– Sešli jsme se tedy v následující
sestavě Miroslav Kablásek, Ozzy, Oberst, Barbar, Speed, Lukáš Cingr, Kamil, eLVé, Radim , dokonce dorazil i Mário Váti který se na chvíli vzdálil z
polního lazaretu a i když o berlích doplnil letku spojenců a v
neposlední řádě jsme v našich řadách mohli s radostí přivítat nového
pilota Petra, který se svým Nieuportem 28 doplnil letku obránců
letiště. Michal Cimbůrek se sestrou Radkou a otcem Františkem tentokrát
dorazili bez letadla, ale o to více s sebou přivezli pozemní techniky,
aby mohli podpořit pozemní obranu. Jejich krásné modely aut a tanku
jsou velkým obohacením našich show. Celkem tedy 11 pilotů s celkem
13-ti modely a to vše doplňoval Michal s rodinou s 3ks modelů aut a
tanku. K tomu samozřejmě naše drahé polovičky zastávající funkce
mechaniků a pyrotechniků. No prostě vcelku slušná banda lidiček, kteří
pobíhali po letišti v tričkách GWFC. Náš start byl plánován na 13:30 a
měl končit těsně před příletem Grippenů. Gripenny nakonec nemohli
přilétnout a po troše komplikací spojených s vyčkáním na ukončení
produkce kapely vystupující na podiu jsme se pustily za prvních tónu
našeho nového doprovodu do vzduchu. Zeppelina doplnily na obloze celkem
tři němečtí stíhači – Oberst s Albatrosem , já s novou EIII a Speed s
rudou DVIII. Po náletu a mohutném výbuchu (který se tentokrát opravdu
povedl a ozdobil nebe velkým kouřovým kruhem) se do vzduchu pouští i
spojenci. Všichni se musíme pokusit stát v řadě až za Svaťou st. který
se po operaci kolena zapírá o stůl a berle a nemůže se přemístit. Nebe
je plné našich modelů výbuchů a kouře, Postupně se dáváme do
přistávání, která nám tentokráte vyšla na 1* a třešničkou na dortu bylo
společné přistání Morana a Bristola za posledních slov našeho komentáře
– přesně načasováno na sekundu – závěrečná děkovačka divákům a úklid
pyrotechniky. Nikde nic nehoří – už se nám to opravdu podařilo dost
odladit – v průběhu našeho uklízení se již na plochu přibližují Alcy a
letecký den je zahájen a střídá se jedno číslo za druhým, až do sedmé
hodiny večerní kdy letecký den končí a po odletu a odklizení velkých
letadel si i my ještě dáváme tréninkový start a poté již odklízíme
modely do hangáru. Pěkný slunečný den plný leteckých zážitků je za
námi. Kamil ještě v podvečer letí se svým Hindem a ukazuje, že jej má
opravdu pevně v ruce a tak po přistání sklízí zasloužený potlesk
přihlížejících. Po té již zasedáme k večernímu stolu a debatujeme nad
průběhem vystoupení a novými projekty. V neděli ráno už jen všichni
sbalíme camp, naložíme stroje do aut a vyrážíme k domovu. Nezbývá než
poděkovat pořadatelům za příjemný víkend.
Těšíme se na Vás na následující akci, kterou bude dne 27.7.2013 Letecký den v Holíči.